Korepetycje on-line jako dodatkowe źródło dochodu w zawodzie nauczyciela.
Jako nauczyciel, chciałbym poruszyć bardzo ważny temat, który wpłynie na nas wszystkich.
Nie wiem jak u Ciebie, ale w mojej szkole praktycznie podczas każdego posiedzenia rady pedagogicznej jesteśmy przygotowywani do coraz bardziej narastającego problemu zatrudnienia nauczycieli. W wielu szkołach nadgodziny są rzadkością, a etaty ratowane są między innymi uzupełnieniem godzin na świetlicy szkolnej. Perspektywy nie są ciekawe, bo kolejne roczniki dzieci są coraz mniej liczne.
Według ostatnich informacji, w perspektywie 2-3 lat będzie konieczność zwolnienia około 100 tysięcy nauczycieli. Ministerstwo Edukacji i Nauki informuje, że główną przyczyną jest spadek liczby uczniów i klas. W niektórych szkołach nawet konieczna będzie ich likwidacja.
(źródło: Czarnek straszy nauczycieli niżem demograficznym i zapowiada zwolnienia w szkołach. „W perspektywie 2-3 lat” – Głos Nauczycielski (glos.pl))
Ostatnio do naszych szkół zostały przekazane olbrzymie środki finansowe, między innymi na doposażenie i unowocześnienie naszych szkół: Projekt Laboratoria Przyszłości, Interaktywna Tablica, Laptopy do zdalnej edukacji, a od przyszłego roku każdy czwartoklasista otrzyma nowoczesny laptop.
Niestety Ministerstwo nie znalazło odpowiednich środków na podwyżki dla nauczycieli, bo te które nam zaoferowano od stycznia nie rekompensują nawet oficjalnej inflacji.
Te informacje są bardzo niepokojące. Jestem przekonany, że jako nauczyciele, możemy podjąć różne inicjatywy. Jednym z pomysłów może być wzmocnienie naszych umiejętności, takich jak nauczanie zdalne i prowadzenie korepetycji online, które są coraz popularniejsze w obecnych czasach wśród młodzieży i mogą pomóc w pozyskaniu dodatkowych źródeł całkiem dobrego dochodu.
Oto kilka zalet korepetycji online z perspektywy nauczyciela:
- Elastyczność czasowa: Dzięki korepetycjom online nauczyciele mają większą kontrolę nad swoim czasem pracy i mogą dostosować swój harmonogram do własnych potrzeb. Mogą pracować w dogodnych dla siebie godzinach i zorganizować lekcje w taki sposób, aby nie kolidowały z innymi zobowiązaniami.
- Więcej możliwości pracy: Dzięki korepetycjom online nauczyciele mają większą możliwość znalezienia pracy, ponieważ nie są ograniczeni do jednego miasta czy kraju. Mogą pracować z uczniami z całego świata i zdobywać doświadczenie w pracy z różnymi grupami wiekowymi i kulturami.
- Oszczędność czasu i pieniędzy: Korepetycje online pozwalają nauczycielom zaoszczędzić czas i pieniądze, ponieważ nie muszą dojeżdżać do ucznia. To oznacza, że mogą skupić się na pracy z uczniami i na prowadzeniu lekcji, a nie na dojeździe na spotkania.
- Więcej możliwości rozwoju: Praca jako nauczyciel online daje możliwość rozwoju swoich umiejętności, w szczególności tych związanych z technologią i komunikacją. Nauczyciele mogą korzystać z nowoczesnych narzędzi edukacyjnych, które pomogą w prowadzeniu bardziej interaktywnych lekcji.
- Indywidualne podejście: W korepetycjach online nauczyciele mają większą możliwość dostosowania materiału do indywidualnych potrzeb ucznia. Mogą pracować z mniejszą grupą uczniów i skupić się na rozwoju indywidualnych umiejętności każdego ucznia.
- Satysfakcja z pracy: Korepetycje online mogą być satysfakcjonujące dla nauczycieli, ponieważ pozwalają nauczycielom na rozwijanie swoich umiejętności i zdobywanie nowych doświadczeń. To oznacza, że nauczyciele mogą czuć się bardziej zadowoleni z pracy i motywowani do jej wykonywania.
To tylko kilka z wielu zalet korepetycji online z perspektywy nauczyciela, które sprawiają, że coraz więcej nauczycieli decyduje się na tę formę nauczania.
Jak wiadomo, nauczanie zdalne i korepetycje online stały się powszechne w czasie pandemii, ale czy wiesz, jak wykorzystać tę umiejętność jako dodatkowe źródło dochodów?
Szkolenie „Korepetycje on-line jako dodatkowe źródło dochodów. Jak i czy warto?” to doskonała okazja, aby nauczyć się najlepszych praktyk i wskazówek. Będziecie mieli okazję poznać najskuteczniejsze strategie nauczania online oraz sposoby na dotarcie do większej liczby uczniów.